tisdag 12 april 2011

Återigen på flygplatsen

Sitter återigen på flygplatsen i Bangkok och väntar på mitt flyg. Det här gången är det inte för att åka tillbaka utan för att åka till Indonesien. Jag har mitt pass och mitt visum vilket känns som en enorm lättnad. Måste erkänna att det inte framgår av visat om det är ett turistvisum på 60 dagar eller ett social visa på 60 dagar. Enligt de sidor jag hittar på internet verkar det heller inte vara så många som vet. Men i första hand har jag 60 dagar oavsett.

Jag har spenderat så mycket mer pengar i Bangkok än jag hade planerat. Men det var obeskrivbart skönt att vara i en riktig stad. Gå till frisören (inte vara i saltvatten för en stund :) Gå i butiker och shoppa. Hade varken råd eller plats men det var så roligt. Jag gillar faktiskt Bangkok. Jag lärde mig att inte åka tuk-tuk ("Just one stop madame. You look and if you like you buy. Good for you - good for me"). Moppetaxi å andra sidan är ganska dyrt och de är helt galna i trafiken, men det är ändå bättre än att behöva åka runt till skräddare, juvelerare, mer skräddare osv.

Spenderade den mesta tiden på hotellrummet, men jag tog mig också till Bangkoks akvarium som jag faktiskt tyckte bättre om än det i Dubai. På det hela taget tycker jag mycket bättre om Bangkok än Dubai men jag kan inte riktigt förklara varför.

Nu är det dags att stänga ner och se om jag kan bege mig till incheckningen :) Förhoppningsvis hittar jag något stället med internet imorgon eller på torsdag och tala om hur det gick och när färjan går till Kadidiri så ni vet när jag blir okontaktbar för ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar