torsdag 14 april 2011

Gorontalo


Jag befinner mig nu i Gorontalo Indonesien där jag har varit sen i onsdags. Det är en jättemysig stad, men jag klarar inte av att vara utomhus särskilt länge. Jag känner mig som ett djur i en zoopark. Precis överallt är det människor som ropar, ler och vinkar. De vill ta kort, de vill ta i hand och även om det bara är på ett vänligt sätt blir det ändå lite överväldigande. Det är inte så vanligt med vita människor här och framförallt inte med någon som är blond (som jag numera är). Alla frågar var jag kommer ifrån och när de får svaret Sverige så händer det i 90 % av fallen att jag hör ”ah, Ibrahimovic” :)

Jag ska ta färjan härifrån ikväll och anlända imorgon till Kadidiri. Det kommer kännas skönt att äntligen vara framme. Kunna packa upp mina väskor och få lite ordning på livet så jag får se när nästa uppdatering blir.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar