söndag 13 februari 2011

Alla hjärtans dag

Kommersiellt är det ju alla hjärtans dag en dag för de älskande paren, men för mig handlar den mer om min familj och faktumet att det är min mammas födelsedag. Efter att ha pratat en stund med min henne i telefon så går mitt hjärta speciellt ut till min familj idag. Önskar det inte var så brutalt dyrt att ringa från Thailand (eller till Thailand) så jag kunde ha kontakt med dem oftare.

I övrigt så flyter dagarna på. Jag åker ut till någon paradisö och snorklar eller dyker, pratar med gäster, skrattar och solar. Efter en heldag blir det shoppen, lite snabbt mat och sen hem för att sova. Havet har också lugnat ner sig samt att jag är mer van nu så jag har faktiskt inte ätit några sjösjukepiller på ungefär tre veckor. Det är väldigt stark medicin så jag är tacksam för att jag nästan inte behöver dem längre.

Åker på visa run imorgon bitti och håller på att förbereda idag för att allt ska gå så smidigt som möjligt imorgon. Det kommer att bli en lång dag i buss igen. När jag kommer hem sen ska jag börja kolla lite på flygbiljetter till Indonesien och flygbiljetter hem. Tanken är att beställa biljetter till september, men jag kan i dagsläget inte säga om det blir bara för att hälsa på och sen åka tillbaka för en ny säsong, eller om jag bestämmer mig för att komma hem. Vi får helt enkelt se, just nu trivs jag med att bara leva i nuet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar