onsdag 27 oktober 2010

Installerad

Vi anlände efter mycket bråk med flygbolaget som inte lät oss checka in utan returbiljett trots redan införskaffade inresevisum. Det var helt galet. Han hävdade att Thailändska ambassaden inte skulle utfärda ett visum utan returbiljett trots att jag kunde visa upp det framför näsan på honom. Så efter panik och mycket dyra (dock avbeställningsbara mot en avgift) biljetter kunde vi i sista stund checka in och vara på väg. Efter si sådär 15 timmar landade vi i Phuket för ytterligare två timmar på bussen till Khao Lak. Ett dygn senare har vi hittat någonstans att bo för kommande 6 månader och jag har ett jobb om jag vill ha det :) Känns toppen, men jag kommer tjäna precis tillräckligt för att överleva. Det hela känns verkligen verkligt och i så fall börjar jag jobba den 1 november.

Känslorna under det sista dygnet har verkligen åkt berg- och dalbana, men till stor del beror nog det på sömnbristen och den osäkerhet jag känt. Det är en värld jag inte känner alls, men där alla verkar känna varandra. Jag antar att jag kommer komma in i den ganska fort, men jag kan inte understryka hur skönt det känns att Stina också är här. Jag har en vän (som också är på land :). Just nu så ligger jag på sängen och lyssnar på regnet som har öst ner hela dagen och är ganska glad över att äntligen vara torr. Hade riktigt äventyr idag när jag (för tredje gången i mitt liv) körde moppe i hällregnet, vänstertrafik med bagage och passagerare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar