fredag 29 oktober 2010

Nytt jobb

Okej så jag kommer att jobba för Kon-Tiki, Khao Lak och mestadels som snorkelguide. Men det känns jätteroligt och spännande och som en lagom start. Min nya chef ringde och sa att det var personalmöte imorgon klockan 18 och sen direkt måndag morgon 7.15 är det dags att vara på jobbet för min första utfärd med 7 personer :) Det ska bli skönt att komma igång och jobba för det finns inte mycket att göra annars.

Just nu känner jag mig väldigt tillfreds med livet även om det fortfarande känns som en främmande värld där jag är på besök. En värld där man måste röka och dricka för att vara med, så jag undrar om jag någonsin kommer känna mig hemma. Kanske känns det bara så just nu och efter en säsong här är det lika mycket min värld som någon annans, jag får helt enkelt vänta och se. Jag hoppas dock trivas den här säsongen och i slutet av den ha tillräckligt mycket pengar för att kunna göra IDCn (och bli instruktör) och sen fortsätta och göra en till säsong i en annan del av världen.

Jag uppdaterar igen efter att jag börjat jobba och jag kan berätta om min första kaotiska dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar