tisdag 4 januari 2011

Såhär känns det nu

Jag har sen 1 januari legat helt utslagen i feber och jag har bara sovit. Det känns skönt att det äntligen vänt och när klockan här blir morgon ska jag ta mig ut och försöka börja äta normalt igen. Det var ett tag sen sist. Som ni förstod från förra inlägget var allt inte riktigt bra här och så fort jag fick veta vad som hänt kände jag det redan då som om jag inte kunde äta. Det slog mig nu att matfrågan handlade om kontroll. Jag har hört det förut men aldrig riktigt förstått hur man kan sluta äta för att försöka ta kontroll, men jag gör det nu. Det känns skönt att komma till den insikten och jag lovar att få normala matvanor igen.

Om det var därför jag blev sjuk vet jag inte. Jag tror inte det, alla på jobbet är sjuka (och har varit eller är) minst lika dåliga som jag så jag tror med största sannolikhet att det var därifrån jag fick det. Men det är verkligen inte roligt att vara helt själv i dagar när man är helt utslagen.

Ni undrar säkert vad det var som hände och exakt vad det var spelar mindre roll. Andra människor har sin fria vilja och gör val som påverkar dig. Jag vet inte riktigt vad som händer nu, men jag vet med säkerhet att vilken riktning jag väljer att gå är helt mitt val och det kommer att ske helt på mina villkor. Jag känner mig starkare som person av erfarenheten och jag vet att oavsett hur det går så kommer jag att klara mig bra.

Tack alla för det stödet och den uppmuntran jag fick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar