tisdag 25 januari 2011

Trött

Nu är det tredje dagen i rad som jag jobbar kväll efter att hållit igång från tidig morgon och sen hela dagen och det känns. Jag känner mig fortfarande glad och nöjd och välmående, men trött. Imorgon ska jag dock inte vara i butiken så jag ser framemot att komma hem efter Surin och se på film (tack Jonas för lånet av hårddisken med filmer!!)

Livet flyter annars på i solen och värmen med klarblått vatten och solsken (även om jag måste medge att det regnade på vägen in till piren idag). Jag såg inga manta trots att jag var på Koh Bon men fick återigen öva mina strömdykningskunskaper då Koh Tachai var som värst. Hade riktigt svårt att orka hålla fast i linan på säkerhetsstoppet och fick använda hela kroppen mot linan för att vara kvar och samtidigt ge bort min octipus. Det ger verkligen speciella erfarenheter att guida :)

Imorgon ska jag till Surin igen och hoppas på lätta kunder, bra väder och mycket dricks.. jag har nästan gjort slut på månadens budget, men jag var bara tvungen att köpa ny bikini och nytt linne. Jag vet att jag betalade 100 bath för mycket, men jag orkade bara inte pruta mer. Jag är inte så van att göra det längre eftersom de butiker jag normalt handlar av känner mig och ger mig "Thai-price" direkt, men de hade inte vad jag ville ha den här gången.. aja.. det blir väl nudlar för 13 bath på 7-11 framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar