tisdag 16 november 2010

En sömnlös natt

Igår natt var första gången jag verkligen kände för att packa ihop allt och åka hem igen, men till vad egentligen? Dagen hade varit klockren men när jag satt där själv på Walkers och frös så kändes det inte så roligt längre. Jag åkte hem och somnade, men fick bara en två timmar innan jag blev väckt och sen kunde jag inte somna om.. alls. När klockan var halv tre gick jag ut på balkongen och la mig en stund, där hade jag nog somnat om det inte varit för myggen. En timme senare bestämde jag mig för att gå på promenad och återvände hem runt fem på morgonen. Vid 6-tiden var jag tvungen att gå upp och kissa. Vid 7 skulle grannen under börja jobba (vi jobbar på samma jobb) och jag hörde motorljudet nästan utanför fönstret. Som om inte det var nog ringde någon fel nummer 7.45 till min mobil.. det var inte meningen helt enkelt.

Det känns som om jag tänker och tänker och tänker men ändå inte som om jag kommer framåt. Vad vill jag egentligen göra med livet? Vad händer sen när säsongen är slut här? Rent jobbmässigt känns det jätteroligt och som om jag absolut kan tänka mig att komma tillbaka och göra en säsong till, men vad ska jag göra under lågsäsongen och vad händer sedan? Vill jag komma tillbaka till Sverige eller vill jag hitta en annan bas och ett annat typ av liv? Vad är egentligen meningen med just mitt liv?

1 kommentar:

  1. kom hit och läs franska ett tag!! du har mat och boende gratis :)

    SvaraRadera