torsdag 25 november 2010

Det är redan torsdag

Hur kan dagarna gå så fort. Det slog mig i morse att det är dags att betala hyra snart vilket innebär att jag varit här i en månad. Det känns fortfarande som jag precis kommit hit och precis landat. Min chef frågade idag vad jag skulle göra under lågsäsongen.. jag vet att det är dags att börja planera för det nu, men jag vill inte. Jag skulle vilja vänta tills efter säsongen för att ens kunna tänka. Grejen är att om jag inte planerar så kommer jag behöva åka hem för att överleva och jag är ganska så säker på att jag inte vill det (och min bror som hyr min lägenhet vill det definitivt inte :)

Idag hade jag äntligen bestämt mig för att det var dags att sluta sitta hemma på kvällen och gå ut. Men så visar det sig att jag ska upp tidigt och guida dykare imorgon (och chefen) så jag måste vara på topp och kan inte vara trött, så nu vet jag inte riktigt om jag ska ge upp och stanna hemma idag igen eller hoppas på att det har skett ett mirakel och att jag klarar att inte sova utan att bli för trött.. hmm..

Jag känner mig nöjd över att vara här (solade idag och jag känner mig fortfarande så sjukt nöjd över att vara solbränd). Jag vet att det har låtit lite livskris över mina senaste inlägg men det är inte så farligt som det låter. Det är mest bara funderingar och att jag haft mycket tid till att tänka. Men det var ju också det som var meningen med att komma hit och få lite perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar