torsdag 11 november 2010

Nu får det vara nog

Jag blir helt galen på min bank!! De skickar fakturor på belopp som jag betalar och sen får jag påminnelser där det står att fakturan var på ett annat belopp och att jag nu får en påminnelseavgift... och det har hänt flera gånger! Jag har mailat och sagt till och fått till svar att det ska vara fixat. Men jag måste sätta mig och gå igenom alla betalningar för jag har en stark känsla av att jag har betalat för mycket och att de dubbelfakturerat. Bläää ska det vara såhär? Förutom det så fick jag inte ut några pengar när jag kom hit för Handelsbanken hade stängt alla uttag nattetid i Sverige (hur ska jag veta det?) och det tog några dagar innan de kunde informera mig om varför jag inte fick ut pengar.. tänk om jag inte haft någon här som jag tillfälligt kunde lånat pengar av?

Så nu har jag klagat färdigt och kan spendera resten av inlägget med att vara positiv :) Idag är det äntligen sol!! Det är varmt och skönt och jag önskar jag var ute på båten idag eller iaf hade ledigt så jag kunde vara på stranden. Jag köpte nya shorts och ny bikini igår (som jag tycker är supersnygg) och jag kom ihåg (tyvärr) hur kul det är att shoppa så jag ska gå en sväng idag med även om jag inte har ekonomi för det egentligen.

Hade möjlighet att vara på välkomstmötet för Apollo och lyckades få fyra bokningar på nio personer så min chef var mycket nöjd. Jag hade sagt innan att det inte var något problem. Om det är något jag vet att jag kan så är det att tala inför en grupp människor. Jag höll mitt första tal inför en församling när jag var 5 år och har övat sen dess i kyrkan, i cheerleading, i skolan och i jobbet. Men det är klart att det då också var skönt att få ett kvitto på att det hade gått bra. Problemet är väl bara förväntningarna på nästa möte nu..

Nej nu tänkte jag gå och titta på munkarna som ber för den kommande högsäsongen och förhoppningsvis får jag gå ner till stranden där de ska släppa ut sköldpaddor idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar