lördag 25 december 2010

En ledig förmiddag

Jag har en ledig förmiddag och jag behövde det verkligen. Det är ungefär en timme kvar tills jag måste åka till jobbet och efter jag har skrivit färdigt här ska jag äntligen ta mig i kragen och städa. Jag är alltid helt slut när jag kommer hem så jag bara slänger av mig alla blöta kläder, tar på mig något torrt och somnar som en klubbad säl. Det ligger därför kläder och prylar överallt i det lilla rummet jag kallar för min lägenhet. I och för sig är det dags att shoppa nya kläder eftersom de gamla blivit för stora, så det kanske är lika bra att bara packa ner dem i väskan (tur att kläder är billigt här, men frågan är bara när jag ska få tiden och gå på marknaden och shoppa :)

Julbordet med jobbet var super. Maten var kanon och sällskapet roligt så det kändes som en riktigt trevlig dag. Det var också roligt att få träffa kollegerna från Kon-Tiki Phuket. Det enda var väl bara att det blev lite sent och efter fyra timmars sömn var det dags att vakna igen för att åka ut med båten och dyka. Hade en toppendag igår med kanonväder och det känns som om vädret äntligen har blivit mer stabilt med värme och solsken.

Måste också nämna att jag fått toppenjulklappar i år som alla var oväntade och mycket mycket uppskattade. Jag känner mig sådär lyxigt bortskämd :)

Nu var det städning som väntade och sen butiken. Kram till er från värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar