söndag 12 december 2010

Oväntad vändning

Så det är dags för en ny uppdatering och det har skett en oväntad händelseutveckling. Det kanske inte är möjligt för mig att stanna i Thailand längre än 90 dagar, vilket innebär att jag i så fall har till den 26 januari på mig sen måste jag ut och vad händer då?

I övrigt så flyter det på. Dagarna här är ganska långa då man börjar jobba runt 7 på morgonen och nästa vecka behöver vi dessutom stanna i shoppen två kvällar när vi kommer tillbaka från båten vilket innebär jobb till 9 på kvällen. Vissa dagar är helt fantastiska och andra dagar är mindre roliga mest beroende på väder. Jag hade en mindre rolig dag i lördags när jag skulle varit ledig men behövde jobba iaf (på speedboat med riktigt stora vågor och regn..) Än har jag inte vant mig, utan måste äta sjösjukepiller nästan varje dag och jag ska erkänna att jag i lördags verkligen undrade om det här är något jag borde hålla på med.

Men det är också fantastiskt roligt att träffa så mycket nya människor och höra deras historia. Har hittills bara haft trevliga gäster och dessutom lyckts skrapa ihop lite dricks (till alla som åker och gör sådana här aktiviteter på semester kan jag säga att dricks är väldigt väldigt uppskattat). Kan ju också informera om att världen ibland känns bra liten speciellt när jag har kunder från Haninge och vi har gemensamma bekanta :) Extra roligt var det när det kom fram att jag jobbat i Tyresö och kunden frågar "känner du Åke Skoglund, för jag sitter bredvid hans fru på jobbet" och jag tänkte _alla_ känner verkligen Åke (alla på Tyresö kommun vet vad jag menar..)

Som jag skrev i förra inlägget så känns inte allt lika förvirrade längre. Jag känner mig glad, nöjd och superkär. Det enda är som sagt visa-frågan eftersom alla säger olika saker. Jag hoppas det reder ut sig närmaste dagarna så jag kan slappna av igen och inte tänka så mycket (förutom att jag fortfarande måste komma på vad jag ska göra sen (någon som har något förslag? :)

1 kommentar:

  1. Hej Camilla! Ja, alla känner nog Åke. min kollega och rumsgranne på jobbet är granne med honom.
    Kul att höra om glad, nöjd och superkär!
    Kram Jenny

    SvaraRadera