torsdag 23 december 2010

God Jul!

Jag hade tänkt att uppdatera så fort jag kom hem från visa-run, men jag var helt slut och sen har jag varit ute på båten. Hela visa-run tog exakt på minuten två dygn och jag har nu visa till den 17 februari med möjlighet att få det förlängt två månader till. Det var en lång natt på väg tillbaka men den kändes i alla fall inte alls lika stressig som vägen ner. Jag gillade Penang, maten var fantastisk och jag träffade flera trevliga människor som också var ute och reste. Jag kom under resan fram till att jag verkligen ska försöka fortsätta resa om det ekonomiskt är möjligt.

Idag är det julafton och det blir första julen hemifrån. Det känns verkligen underligt för även om jag i mitt huvud vet att det är jul känns det verkligen inte så. Ikväll åker jag med jobbet ner till Phuket och ska äta svenskt julbord. Jag ska erkänna att jag inte har jättehöga förväntningar dels för att de enda julbord jag brukar tycka om är de hemlagade och dels för europeisk mat här inte smakar som europeisk mat hemma rent generellt. Men det blir trevligt att inte behöva sitta ensam i lägenheten på julafton.

Nej nu ska jag vila ögonen lite grann innan jag ska upp och jobba, men GOD JUL TILL ER ALLA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar