söndag 5 december 2010

Lön!

Okej så äntligen är det utbetalning av lön vilket kändes väldigt trevligt. Nu måste jag bara lista ut vad jag behöver för information för att sätta in pengar på mitt svenska bankkonto och kanske kanske kan jag klara mig utan att behöva låna pengar, vilket känns som en lättnad.

Är inne på min tredje dag på land efter att ha spenderat mycket tid på båten och kan inte vänta tills på tisdag när jag ska ut igen. Land är okej i en dag sen längtar jag ut igen. Jag vet visserligen att snart så kommer det vara mer eller mindre varje dag på båt så då kanske jag längtar in till land istället. Men jag trivs verkligen. Det är helt fantastiskt att ha möjlighet att vara här i solskenet med (för det mesta) glada och nöjda kunder på en plats som verkligen ser ut som paradiset där vattnet är turkosblått och sanden alldeles vit.

Det enda är att det känns lite jobbigt att jag inte kommer att se vänner och familj på jul. Inte för att jag på något sätt känner mig bortglömt eftersom jag får en hel del mail (vilket jag verkligen uppskattar!) men det är något annat att ses, speciellt vid högtider. Nu kommer jobbet att ordna någon julfest vilket är en lättnad eftersom jag innan trodde att jag skulle behöva sitta hemma helt själv på julafton. Jag fick verkligen en tankeställare och jag sörjer för alla som har det så.

Glad 2:a advent önska jag alla och nu är det snart dags att gå hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar